הליכוד נגד חזן: הודח מוועדות הכנסת • "תסכול אישי"

    חזן: "לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, דיונים לא מתקיימים והגורמים הרלוונטים לא מופיעים בפנייה ובפועל אין לה שום השפעה, אני רק יכול להודות לח"כ צחי הנגבי שפינה את זמני לועדות חשובות שמתפקדות ועובדות, בהן אני חבר כמו וועדת הכספים והוועדה לביקורת המדינה"
    איתי גדסי No Comments on הליכוד נגד חזן: הודח מוועדות הכנסת • "תסכול אישי"

    הפסדה של הקואליציה בהצבעה אמש, הגדישה את הסאה: הסיעה הודיעה על החלפת אורן חזן בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת באמיר אוחנה • יו"ר הקואליציה: "התרסה עקבית נגד הסיעה בה הוא חבר"

    ח"כ אורן חזן צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    חזן: "לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, דיונים לא מתקיימים והגורמים הרלוונטים לא מופיעים בפנייה ובפועל אין לה שום השפעה, אני רק יכול להודות לח"כ צחי הנגבי שפינה את זמני לועדות חשובות שמתפקדות ועובדות, בהן אני חבר כמו וועדת הכספים והוועדה לביקורת המדינה"
    16:33
    12.05.24
    שלמה ריזל No Comments on היסטוריה: ראש הממשלה נתניהו תועד מניח תפילין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקואליציה לא עוברת בשתיקה על "הברזתם" של חבריה מההצבעה אמש על הצעת חוק ממשלתית שהגישה ח"כ ענת ברקו, ואינה מוחלת על הביזיון שהסב לה ההפסד הצורב במליאה. מי שמשלם את המחיר הוא ח"כ אורן חזן שנאלץ לסיים את חברותו בוועדות חשובות בכנסת מטעם סיעתו, לאחר שהוחלף בח"כ אמיר אוחנה.

    "מזה זמן, ח"כ אורן חזן נעדר בכוונת מכוון מהצבעות רבות במליאת הכנסת", נימק יו"ר הקואליציה צחי הנגבי את המהלך, "הדבר מהווה התרסה עקבית נגד הסיעה בה הוא חבר, מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את היעדים שהקואליציה מחוייבת להם. מעבר לכל אלה, מדובר בהפגנת זלזול מובהק כלפי חברי הסיעה, שמתמודדים מידי יום שני ורביעי מול האופוזיציה, לעתים מזומנות עמוק לתוך הלילה".

    היחסים בין חזן לחברי סיעתו נראים מעורערים מתמיד, ומקבלים ביטוי בדבריו של הנגבי שהמשיך: "הסאה הוגדשה אמש, כאשר היעדרותו, ללא קיזוז, ללא הצדקה, תוך התעלמות מנסיונות צוות הסיעה לוודא את הגעתו להצבעות, הפילה את החוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים, הצעת חשובה שחברתנו ענת ברקו, בתמיכת הממשלה, עמלה עליה בשקדנות. לפיכך, החלטתי על סיום כהונתו מטעם סיעתנו בועדת החוץ והביטחון ובועדת הכנסת. במקומו יבוא ח"כ אמיר אוחנה".

    המשמר הנכנס, הלא הוא ח"כ אמיר אוחנה, הגיב להודעתו של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן, במליאה על מינויו לחבר בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת: "אני שמח ומודה על הבעת האמון שניתנה לי בכך שמוניתי לחבר בשתי ועדות כה משמעותיות. בכוונתי למלא את תפקידיי באופן נאמן לבוחריי ולאזרחי ישראל, ובהתאם לניסיוני הביטחוני והמשפטי".

    ח"כ אורן חזן לא נשאר חייב, ומסר את התגובה הבאה: "לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, דיונים לא מתקיימים והגורמים הרלוונטים לא מופיעים בפנייה ובפועל אין לה שום השפעה, אני רק יכול להודות לח"כ צחי הנגבי שפינה את זמני לועדות חשובות שמתפקדות ועובדות, בהן אני חבר כמו וועדת הכספים והוועדה לביקורת המדינה, ששם אני יכול להמשיך בשליחותי ולהשפיע למען הציבור".

    עוד מסר ח"כ חזן: "דווקא בימים אלה שבעלי תפקידים שכשלו מפילים את האחריות לכישלונם על אחרים, חשוב מאד לגלות אחריות ובגרות ולשמור על אחדות הליכוד והתנועה ולא לתת למחלוקות קטנות של אגו אישי לפגוע בליכוד.

    "יחד עם זאת, עצוב שיו"ר הקואליציה צחי הנגבי אינו לוקח אחריות על כישלונו בהצבעה ומוציא את התסכול האישי שלו, על כך שלא מונה לשר מחד ונכשל מאידך בתפקיד יו"ר הקואליציה – עלי באמצעות הסטת האש מכישלונותיו לכיוון שלי. במשחק הזה אני לא מתכון לשחק…".

    חה"כ יואב קיש בחר לצדד בהשעייתו של חזן: "אני תומך בהחלטתו של יו״ר הקואליציה חה״כ צחי הנגבי. התנהלותו של אורן חזן עברה כל גבול ועל אף הסיכון הקואליציוני, היה צריך לפעול כבר מזמן. אני שבחרתי לא להצביע בעד השינוי בחוק השיוויון בנטל על רק אידיאולוגי ונענשתי, על אחת כמה וכמה במקרה של זלזול בוטה בחברי הסיעה".



    0 תגובות